Model de CV în engleză. Cum trebuie să arate un CV în 2024, cu descriere personală, abilități și experiență în engleză

Citește tips and tricks despre cum ar trebui organizat un CV în limba engleză, ce rubrici și aptitudini poți evidenția și inspiră-te din modelele de CV pentru a crea varianta perfectă pentru tine!

Dacă te tentează să aplici la o companie multinațională sau la una străină, în mod sigur trebuie să te bazezi pe nivelul tău de limbă engleză, pe lângă cunoștințele tehnice și experiența profesională de până acum! Ar fi ideal un atestat internațional care să certifice nivelul de limbă  (cum ar fi Cambridge), dar nu neglija și capacitatea de a conversa, de care e posibil să ai nevoie, pentru început, în cadrul interviului, iar ulterior la locul de muncă. Îți poți reactualiza cunoștințele prin intermediul unui curs interactiv sau prin lectura autorilor britanici în limba engleză, folosirea aplicațiilor de învățare a limbilor străine, etc

Cum trebuie să arate un CV ideal în 2024

Cât mai clar și la obiect, cât mai profesionist. Conținând informații cât mai relevante despre experiența, aptitudinile, dezvoltarea profesională continuă și interesele tale.

Prima parte a CV-ului ar trebui să fie un scurt text de 3-4 rânduri în care să prezinți, foarte succint, direcția în care merge formarea și cariera ta și ce anume țintești în prezent. Sub acesta, trebuie să avem următoarele rubrici:

  • Work Experience / Work History, unde notăm locurile de muncă, intervalul de timp în care le-ai ocupat, responsabilități și eventual performanțe (deosebite) în ordine invers cronologică, pornind de la cel mai recent sau de la locul de muncă actual. Aici trebuie să știi că vor avea întâietate cei care au experiență de muncă (de orice fel) și cei care nu au intervale mari de timp fără ocupație, inclusiv un interval mare de timp de la finalizarea studiilor până la primul job.
  • Education, unde detaliezi studiile (eventual medii) dar mai ales universitare și postuniversitare urmate, perioada în care s-au desfășurat, specializarea. În funcție de numărul evenimentelor importante la care ai participat, poți include tot aici sau poți crea o rubrică separată numită
  • Conferences – unde menționezi cursuri profesionale și Conferințe la care ai participat – un plus dacă ai făcut-o în mod activ, ca și contributor.
  • Volunteering – dacă este cazul, evidențiază și contribuția ta la viața socială și economică sub formă de voluntariat și motivele care te-au determinat să alegi domeniul respectiv.
  • Skills –  aptitudinile tale care pot avea sau nu legătură directă cu domeniul înspre care te îndrepți. Dar care se pot dovedi utile în viața profesională. Aici poți menționa limbile străine vorbite și nivelul lor, permisul de conducere, soft skills și technical skills
  • Interests – aici este nota personală care poate crea o punte relațională cu viitorul angajator
  • Contact – desigur că aceasta este o rubrică ce nu trebuie să lipsească – poate apărea la început sau la final, depinde de template-ul pe care dorești să îl folosești (vezi mai jos). Poate cuprinde numere de telefon, adresă de mail, conturi de social media (preferabil LinkedIn).

Descrierea personală în limba engleză

Descrierea personală mai e cunoscută și sub numele de Personal Statement sau Executive Statement. Scopul acestui scurt text sau paragraf e, practic, să folosești cele câteva secunde pe care garantat le ai la dispoziție (odată ce recrutorul a deschis CV-ul tău) pentru a explica, într-o notă clară și pozitivă, ce poți aduce tu postului pe care el dorește să angajeze, iar tu să îl ocupi. 

Te poți axa (în cazul fericit) pe 2 parametri: priceperea și experiența ta în acel domeniu și atitudinea pozitivă / constructivă/dorința de dezvoltare și învățare în domeniul respectiv. Descrierea personală ar trebui să se alinieze cu informațiile din CV, să fie despre tine (deci nu citat din Confucius, motto, sau ce vrei tu de la o firmă – pe acestea vei avea timp să le prezinți personal ulterior, odată fixată o întrevedere).

Nu scrie lucruri neadevărate, nerelavante sau copiate din modele de CV de pe net (regret dacă exact asta căutai în acest paragraf). Încearcă să lămurești cu tine însuți ce e esențial de spus despre tine – te va ajuta mult să îți setezi și așteptările și cerințele legate de un loc de muncă în etapele ulterioare ale recrutării. Vrei să înveți cu adevărat meserie? Ai ca valoare principală banii și ești dispus să muncești din greu pentru asta? Dorești flexibilitate? În funcție de prioritatea ta, prezintă ce ai de oferit în schimb: studii și calificări, experiență relevantă sau disponibilitate crescută.

Experiența profesională în CV

Aici trebuie să cunoști cu exactitate datele de început și finalizare ale contractelor tale / firmelor cu care ai colaborat și să le menționezi începând de la cel mai recent până la primul loc de muncă. Vei folosi forma a doua a verbului (forma past tense):

rganized the daily activity of a 10-members team…

Made the design for…

Implemented solutions for Customer Relationship Management systems…

E important să notezi responsabilitățile mai importante avute la fiecare loc de muncă în parte și să evidențiezi și realizările personale sau avute de echipă / companie acolo unde ai avut un rol important. Pentru a fi convingător, folosește în acest sens date concrete (cifre și statistici, premii și titluri obținute: The Sales increased by 35% in the last year / The Company was awarded the trophy for Best Startup of the year, etc).

Cum îți prezinți abilitățile în engleză

Aici e important să adaptezi puțin CV-ul (englezii spun tailor it) în funcție de jobul vizat. La categoria Skills, vorbim despre: aptitudini generale, de comunicare, relaționare, management, rezistență la stres, etc și hard skills sau skilluri tehnice, ce te ajută în domeniul tău, cum ar fi operarea excelentă a anumitor programe, cunoașterea anumitor metode, sisteme, etc

Exemple de soft skills pe care angajatorii le caută: problem-solving skills, critical thinking skills, flexibility, communication skills and teamwork, organization skills, creativity, attention to detail, punctuality and meeting deadlines, emotional intelligence. Din nou, nu te ajută în niciun fel să le scrii pe toate, sau pe cele pe care crezi că le vrea în mod deosebit angajatorul. Scrie-le pe cele care sunt adevărate în cazul tău! 

Cât despre technical skills, aici putem enumera: digital skills, design, data analysis, negotiation, mathematics, project management, marketing, writing skills, foreign languages.

Dacă îți cauți un job în cadrul căruia să lucrezi de acasă (remote), poți include aptitudini ca: written and verbal communication, the ability to work independently, time and task management, organization, comfort with technology, good knowledge of remote communication tools like Zoom, Skype, Dropbox, Google Suite.

Modele de CV simplu în engleză

Orice nivel ar avea cariera ta, adică entry-level, middle-level sau cu experiență, orientează-te către un format de CV concis, clar și confortabil de citit, cu spații generoase și rubrici bine delimitate, care să permită o orientare pe pagină foarte rapidă. Propunem aceste modele de pe my-resume-templates.com

template de cv pentru un student

Model de CV în limba engleză pentru un student (my-resume-templates.com)

model de CV in engleza pentru un absolvent

Model de CV in engleza pentru un absolvent (my-resume-templates.com)

 

 

Model de CV in limba engleza pentru manager vanzari

Model de CV în limba engleză pentru un manager de vânzări (my-resume-templates.com)

 

Platforme în care îți poți crea un CV în limba engleză

În 2024, ai libertatea de a scrie un CV folosind o multitudine de modele, de template-uri și formate, după cum te avantajează și îți place. Iată câteva exemple de site-uri care te ajută să îți construiești un Cv bun în engleză pe loc, gratis – poți completa datele direct în site sau poți converti un CV mai vechi, deja scris folosind unul dintre template-urile date:

Zety 

Resume.io

LiveCareer

JobSeeker.com

CV-template.com

Un CV în engleză este adesea însoțit și de o scrisoare de intenție – găsești îndrumări și idei despre cum să scrii o cover letter potrivită în acest articol

A te pregăti pentru intrarea în viața profesională – sau pentru a schimba jobul sau domeniul – e un proces căruia trebuie să îi acorzi atenție și timp. Rezervă suficiente momente în care să te concentrezi doar pe elaborarea CV-ului în limba engleză și a scrisorii de intenție care să îl însoțească, astfel încât acestea să fie originale, autentice, profesioniste și… verificate de cel puțin 2-3 ori după ce le-ai finalizat. Fără greșeală de ortografie, de punctuație, fără neconcordanțe. Apoi, rezervă suficient timp pentru a citi cu atenție anunțurile de angajare și a afla informații relevante despre companiile către care te îndrepți. Astfel, vei salva din timpul prețios al tău, dar și al celor care recrutează și vei inspira, cu siguranță, seriozitate și rigoare.

Sursa foto: Freepik / My-resume-templates.com