Citește tips and tricks despre cum ar trebui organizat un CV în limba engleză, ce rubrici și aptitudini poți evidenția și inspiră-te din modelele de CV pentru a crea varianta perfectă pentru tine!
Dacă te tentează să aplici la o companie multinațională sau la una străină, în mod sigur trebuie să te bazezi pe nivelul tău de limbă engleză, pe lângă cunoștințele tehnice și experiența profesională de până acum! Ar fi ideal un atestat internațional care să certifice nivelul de limbă (cum ar fi Cambridge), dar nu neglija și capacitatea de a conversa, de care e posibil să ai nevoie, pentru început, în cadrul interviului, iar ulterior la locul de muncă. Îți poți reactualiza cunoștințele prin intermediul unui curs interactiv sau prin lectura autorilor britanici în limba engleză, folosirea aplicațiilor de învățare a limbilor străine, etc
Cât mai clar și la obiect, cât mai profesionist. Conținând informații cât mai relevante despre experiența, aptitudinile, dezvoltarea profesională continuă și interesele tale.
Prima parte a CV-ului ar trebui să fie un scurt text de 3-4 rânduri în care să prezinți, foarte succint, direcția în care merge formarea și cariera ta și ce anume țintești în prezent. Sub acesta, trebuie să avem următoarele rubrici:
Descrierea personală mai e cunoscută și sub numele de Personal Statement sau Executive Statement. Scopul acestui scurt text sau paragraf e, practic, să folosești cele câteva secunde pe care garantat le ai la dispoziție (odată ce recrutorul a deschis CV-ul tău) pentru a explica, într-o notă clară și pozitivă, ce poți aduce tu postului pe care el dorește să angajeze, iar tu să îl ocupi.
Te poți axa (în cazul fericit) pe 2 parametri: priceperea și experiența ta în acel domeniu și atitudinea pozitivă / constructivă/dorința de dezvoltare și învățare în domeniul respectiv. Descrierea personală ar trebui să se alinieze cu informațiile din CV, să fie despre tine (deci nu citat din Confucius, motto, sau ce vrei tu de la o firmă – pe acestea vei avea timp să le prezinți personal ulterior, odată fixată o întrevedere).
Nu scrie lucruri neadevărate, nerelavante sau copiate din modele de CV de pe net (regret dacă exact asta căutai în acest paragraf). Încearcă să lămurești cu tine însuți ce e esențial de spus despre tine – te va ajuta mult să îți setezi și așteptările și cerințele legate de un loc de muncă în etapele ulterioare ale recrutării. Vrei să înveți cu adevărat meserie? Ai ca valoare principală banii și ești dispus să muncești din greu pentru asta? Dorești flexibilitate? În funcție de prioritatea ta, prezintă ce ai de oferit în schimb: studii și calificări, experiență relevantă sau disponibilitate crescută.
Aici trebuie să cunoști cu exactitate datele de început și finalizare ale contractelor tale / firmelor cu care ai colaborat și să le menționezi începând de la cel mai recent până la primul loc de muncă. Vei folosi forma a doua a verbului (forma past tense):
rganized the daily activity of a 10-members team…
Made the design for…
Implemented solutions for Customer Relationship Management systems…
E important să notezi responsabilitățile mai importante avute la fiecare loc de muncă în parte și să evidențiezi și realizările personale sau avute de echipă / companie acolo unde ai avut un rol important. Pentru a fi convingător, folosește în acest sens date concrete (cifre și statistici, premii și titluri obținute: The Sales increased by 35% in the last year / The Company was awarded the trophy for Best Startup of the year, etc).
Aici e important să adaptezi puțin CV-ul (englezii spun tailor it) în funcție de jobul vizat. La categoria Skills, vorbim despre: aptitudini generale, de comunicare, relaționare, management, rezistență la stres, etc și hard skills sau skilluri tehnice, ce te ajută în domeniul tău, cum ar fi operarea excelentă a anumitor programe, cunoașterea anumitor metode, sisteme, etc
Exemple de soft skills pe care angajatorii le caută: problem-solving skills, critical thinking skills, flexibility, communication skills and teamwork, organization skills, creativity, attention to detail, punctuality and meeting deadlines, emotional intelligence. Din nou, nu te ajută în niciun fel să le scrii pe toate, sau pe cele pe care crezi că le vrea în mod deosebit angajatorul. Scrie-le pe cele care sunt adevărate în cazul tău!
Cât despre technical skills, aici putem enumera: digital skills, design, data analysis, negotiation, mathematics, project management, marketing, writing skills, foreign languages.
Dacă îți cauți un job în cadrul căruia să lucrezi de acasă (remote), poți include aptitudini ca: written and verbal communication, the ability to work independently, time and task management, organization, comfort with technology, good knowledge of remote communication tools like Zoom, Skype, Dropbox, Google Suite.
Orice nivel ar avea cariera ta, adică entry-level, middle-level sau cu experiență, orientează-te către un format de CV concis, clar și confortabil de citit, cu spații generoase și rubrici bine delimitate, care să permită o orientare pe pagină foarte rapidă. Propunem aceste modele de pe my-resume-templates.com
În 2024, ai libertatea de a scrie un CV folosind o multitudine de modele, de template-uri și formate, după cum te avantajează și îți place. Iată câteva exemple de site-uri care te ajută să îți construiești un Cv bun în engleză pe loc, gratis – poți completa datele direct în site sau poți converti un CV mai vechi, deja scris folosind unul dintre template-urile date:
Un CV în engleză este adesea însoțit și de o scrisoare de intenție – găsești îndrumări și idei despre cum să scrii o cover letter potrivită în acest articol.
A te pregăti pentru intrarea în viața profesională – sau pentru a schimba jobul sau domeniul – e un proces căruia trebuie să îi acorzi atenție și timp. Rezervă suficiente momente în care să te concentrezi doar pe elaborarea CV-ului în limba engleză și a scrisorii de intenție care să îl însoțească, astfel încât acestea să fie originale, autentice, profesioniste și… verificate de cel puțin 2-3 ori după ce le-ai finalizat. Fără greșeală de ortografie, de punctuație, fără neconcordanțe. Apoi, rezervă suficient timp pentru a citi cu atenție anunțurile de angajare și a afla informații relevante despre companiile către care te îndrepți. Astfel, vei salva din timpul prețios al tău, dar și al celor care recrutează și vei inspira, cu siguranță, seriozitate și rigoare.
Sursa foto: Freepik / My-resume-templates.com